Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití terapeutických metod u dětí s PAS
HAŠKOVCOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na využití terapeutických metod u dětí s PAS. Cílem práce je sumarizovat teoretické poznatky v oblasti využití terapeutických metod u dětí s PAS a na tomto podkladě prozkoumat možnosti terapií pro děti s PAS v České republice a objasnit způsob jejich fungování. Součástí práce je výzkum realizovaný na pomocí kvalitativní výzkumné strategie, kdy výzkumnou metodou vícezdrojového polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 10 terapeutů, výsledky rozhovorů s nimi byly zpracovány otevřeným kódováním a graficky zpracovány v programu Atlas.ti.
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta se zlomeninou distálního konce radia
Matějková, Barbora ; Hnátová, Iva (vedoucí práce) ; Vaňous, František (oponent)
Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta se zlomeninou distálního konce radia Shrnutí práce: Tato bakalářská práce je zaměřena na fyzioterapeutickou léčbu pacienta po zlomenině distálního konce radia. V obecné části práce je uvedena četnost výskytu této zlomeniny, mechanismus úrazu a teoreticky postup léčby tohoto poranění. Jsou zde uvedeny veškeré možné terapeutické postupy a metody manuální i fyzikální léčby, které přispívají k rychlejšímu a plnému uzdravení pacienta s tímto problémem. Speciální část práce je sestavena na základě kazuistiky vybraného pacienta. Je zde představena aplikace mnou vybraných metod a technik, vybraných z obecné části práce, které jsem při terapii použila k dosažení co nejlepších výsledků. Klíčová slova: kazuistika, fyzioterapie, zlomenina radia, terapeutické metody, fyzikální léčba
Poruchy autistického spektra: Aspergerův syndrom. Podtitul: Možnosti terapie z pohledu ergoterapeuta
Kiss-Szemán, Borbála ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Borbála Kiss-Szemán Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název bakalářské práce: Poruchy autistického spektra: Aspergerův syndrom Možnosti terapie z pohledu ergoterapeuta Abstrakt bakalářské práce: Cíl práce: Cílem této práce je poukázat na potenciál ergoterapie u osob s poruchami autistického spektra, a to u dětí s Aspergerovým syndromem (AS), a na základě symptomatologie nabídnout možnosti ergoterapeutické intervence ve vybraných problematických oblastech. Teoretická část práce se zabývá poruchami autistického spektra a AS. Pojednává o vývoji diagnózy v historii, klasifikaci a podrobně charakterizuje různé symptomatologie AS. Na základě projevů AS následuje ergoterapeutická část, kde jsou popsány oblasti, ve kterých by mohla mít ergoterapie důležitou roli v rehabilitaci. Praktická část se skládá z metodologie a ukázky práce ergoterapeuta v praxi s pacientem s AS ve formě podrobné kazuistiky. Výsledkem práce je zjištění, že v péči o pacienty s AS může být využití ergoterapie důležité, a to zejména v začlenění pacientů do kolektivu, proto je kladen důraz na důležitost sociálního aspektu v terapeutickém postupu. Klíčová slova: ergoterapie autismus Aspergerův syndrom terapeutické metody ergoterapeutická intervence
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta se zlomeninou distálního konce radia
Matějková, Barbora ; Hnátová, Iva (vedoucí práce) ; Vaňous, František (oponent)
Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta se zlomeninou distálního konce radia Shrnutí práce: Tato bakalářská práce je zaměřena na fyzioterapeutickou léčbu pacienta po zlomenině distálního konce radia. V obecné části práce je uvedena četnost výskytu této zlomeniny, mechanismus úrazu a teoreticky postup léčby tohoto poranění. Jsou zde uvedeny veškeré možné terapeutické postupy a metody manuální i fyzikální léčby, které přispívají k rychlejšímu a plnému uzdravení pacienta s tímto problémem. Speciální část práce je sestavena na základě kazuistiky vybraného pacienta. Je zde představena aplikace mnou vybraných metod a technik, vybraných z obecné části práce, které jsem při terapii použila k dosažení co nejlepších výsledků. Klíčová slova: kazuistika, fyzioterapie, zlomenina radia, terapeutické metody, fyzikální léčba
Týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u žáků s kombinovaným postižením v základní škole speciální
Melicharová, Jana ; Hájková, Vanda (oponent)
Rigorózní práce v teoretické části vymezuje základní podstatu a funkci komunikace, motivaci ke komunikaci. Dále informativně seznamuje s narušenou komunikační schopností, strategií při terapii a terapeutickými metodami využívanými v logopedii. Následně je vymezen pojem žák s kombinovaným postižením, podmínky a cíle edukace v základní škole speciální s bližším zaměřením na problematiku rozvoje komunikační schopnosti žáků. Stěžejním tématem rigorózní práce je týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u zmíněných žáků, kdy jsou vymezeny kompetence členů týmu a možné typy spolupráce. Na základě dotazníkového šetření je předložena analýza současné realizace týmové spolupráce, podíl odborníků z resortu školství a zdravotnictví, účel a intenzita spolupráce na vybraných základních školách speciálních v ČR. V doporučení pro praxi je předložen návrh možnosti realizace týmové spolupráce.
Autorské herectví a jeho proměny v rámci terapie závislých
Křesadlová, Václava ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; CHRZ, Vladimír (oponent)
Ve své disertační práci se snaţím reflektovat vlastní zkušenosti s aplikací autorského přístupu k herectví v terapeutické komunitě pro drogově závislé. V tomto zařízení působím jiţ dvanáct let jako terapeut, garantuji program neverbální techniky a pravidelně 1x ročně vedu divadelní projekt.Disertační práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Nejprve se zabývám otázkami autorského herectví a jeho pedagogikou. Pokouším se přiblíţit specifika, která v sobě nese autorský přístup k herectví. Dále popisuji dialogické jednání a hereckou propedeutiku na základě volné hry a kolektivní improvizace. Tyto dramatické experimenty pomáhají aktérům při vlastní stavbě psychosomatické kondice, jeţ je jádrem studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU.Druhou část práce věnuji svému působení v oblasti léčení klientů s drogovou závislostí. Snaţím se přiblíţit problematiku léčby v komunitě, zvláště se zaměřuji na otázky spojené s dramatickým projevem klientů. V komunitě Magdaléna vedu program ?neverbální techniky?, vytvořila jsem vlastní koncepci tohoto programu a v disertační práci ji podrobně popisuji. Dále se pokouším přiblíţit přípravu divadelních projektů v komunitě a jedenáct konkrétních inscenací.Nakonec uvaţuji nad vztahem mezi autorským herectvím a psychoterapií. V obou případech vnímám jako nejdůleţitější schopnost tvořivě jednat v přímém kontaktu s druhými. Pozastavuji se nad otázkou sebe-zkušenosti v terapii a psychosomatické kondice v autorském herectví a jejich vzájemným vztahem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.